جستجو
جمعه تخت سفید

نوشتن برای سئو در سال 2018 به چه معناست؟ – تخته سفید جمعه

جمعه تخت سفیدجمعه تخت سفید در تاریخ 2 فوریه 2017

سلام خدمت دوستان عزیز, لرنو وب امروز هم طبق معمول هرهفته متن ویدئو و خود ویدئوی سایت moz را که این بار در تاریخ 2 فوریه 2017 منتشر شده است را برای شما ترجمه و منتشرکرده تا مطالعه و مشاهده فرمایید ممنونم از همراهیتان. در ادامه همراه آکادمی لرنووب با موضوع نوشتن برای سئو در سال 2018 باشید.

نوشتن برای سئو در سال ۲۰۱۸ به چه معناست؟ – تخته سفید جمعه

“کسانی که از تاریخ درس نمی‌گیرند، همیشه اشتباه می‌کنند”؛ زمانی که بحث نوشتن سئو پیش می‌آید، این نقل قول تقریباً در زمان نوشتن سئو صادق است. بسیاری از پیشنهاداتی که به کپی‌رایترها، روزنامه‌نگاران ویراستارها و دیگر خلق‌کنندگان محتوا برای نوشتن سئو می‌شود، به شدت در معرض خطر منسوخ شدن است، چرا که بیشتر آن‌ها به روش‌هایی متکی می‌باشند که قبلاً امتحان شده است و ممکن است برای انجام آن جریمه بپردازید.
در این نسخه از “تخته سفید جمعه” امید داریم که شما از تاریخچه مختصری که درباره آن چه باید از آن اجتناب کرد، آن چه که قبلا کارساز بوده و اکنون نیست، و خلاصه‌ای از یک فرآیند ۵ مرحله‌ای که باید امروز برای نوشتن محتوا از آن استفاده کنید تا شما را به SERP ها رهنمون کنند، لذت ببرید.

 

تصویر کامل تخته

متن ویدیو

طرفداران “موز” حالتان چطور است؟ به نسخه دیگری از تخته سفید جمعه خوش آمدید. این هفته ما درباره نوشتن برای سئو و آن چه که در سال ۲۰۱۸ به آن معنی بخشیده است، صحبت می‌کنیم.
نوشتن برای سئو تاریخچه بلندی دارد و آن چه که قبلاً به آن منصوب می‌شده است، امروزه دیگر معنایی ندارد. درباره نوشتن سئو پیشنهادات بسیار بد و بی‌کیفیتی را دیده‌ام، به این معنی که نوشتن صحیح سئو می‌تواند شما را به برترین‌های موتورهای جستجو سوق دهد.

نوشتن برای سئو در سال ۲۰۰۱
بهتر است رک صحبت کنیم. بعضی از این نوشته‌ها اسطوره‌اند، اما بعضی از آن‌ها حقایق تاریخی‌اند که هنوز به‌روزرسانی نشدند. اکنون بیایید درباره نوشتن سئو در سال ۲۰۰۱ صحبت کنیم. این که چگونه در عصر میانی ۲۰۰۸ تکامل یافته است و همچنین به معنای آن در سال ۲۰۱۸ گریزی بزنیم.
بنابراین، نوشتن به به معناهای ذیل است:

1- پر کردن عبارت کلیدی
اگر می‌خواهید در موتورهای جستجوی اولیه رنک بالایی داشته باشید به خصوص از دهه 90 میلادی تا اولین سال‌های هزاره دوم، توجه به کلمه کلیدی یک تاکتیک بسیار خوب است که کارآمد واقع شده است. بنابراین، سئوها کلمات کلیدی را در تمام تگ ها و مکان‌ها در نظر می‌گیرند.

2- آن‌ها از چند کلمه کلیدی متفاوت بارها و بارها استفاده می‌کنند؛ کلمات کلیدی با اندکی تغییر
اگر هدف ازجست‌وجو شما مثلا “ساعت‌های آبی” باشد،  کلمات کلیدی با اندکی تغییر : انواع ساعت آبی، ساعت‌های آبی، لوازم جانبی ساعت آبی، لوازم جانبی ساعت‌های آبی و … باشد. این تغییرات در اسم‌های جمع، کمی مسخره به نظر می‌رسد؛ چرا که موتورهای جستجو متوجه تمام این چیزها با هدفی مشخص نمی‌شوند و تمام این‌ها، برای آن‌ها به یک معنا است.
بنابراین، تطبیق کلمات کلیدی خام و کلمات کلیدی اصلی بخشی از کاری است که سئو انجام می‌دهد.

3- امکان استفاده از کلمه کلیدی در هر تگی وجود دارد
اگر تگ داشتید، می‌توانید کلمه کلیدی را در آن بگنجانید.

4- استفاده از کلمه کلیدی در نام دامین و ساب دامین
به همین دلیل است که شما می‌بینید بعضی از برندهایی که از مثال‌های ما استفاده کرده‌اند، دارای رنک بهتری می‌باشند.
 برای مثال، blue-watch-accessories.bluewatchaccessories.info، چنین کارهای مسخره‌ای می‌تواند باعث به ارمغان آوردن رنک شود. حتی بعضی از آن‌ها برای مدتی باقی می‌مانند.

5- نوشتن سئو و در واقع نوشتن برای موتورها، تلاش برای این بود که کاربران را مورد آزار و اذیت قرار ندهیم
گاهی وقت‌ها مردم حرف خود را در لفافه می‌گویند. آن‌ها می‌خواهند مجموعه‌ای از محتوا را به موتورهای جستجو نشان دهند و مجموعه‌های دیگر را به جست‌وجوکنندگان و یا همان کاربران واقعی نشان دهند، چرا که می‌دانند اگر محتوایی با این تراکم را به کاربران نشان دهند، آن‌ها آن را معتبر نمی‌دانند و سراغ جای دیگری می‌روند.

نوشتن برای سئو در سال ۲۰۰۸
در سال ۲۰۰۸ ما کمی این نوشته‌ها را تغییر و تکامل دادیم، اما همه آن‌ها کاملاً و حقیقتا دچار تکامل نشدند.

1- کلمات کلیدی هنوز در مکان‌های مهم، مهم می‌باشند

2- هنوز تطبیق‌های دقیق در بعضی جاها اهمیت دارد. بنابراین، بعضی از مردم به دنبال صفحه‌های منحصر به فردند؛ حتی برای کلماتی که پشت آن‌ها نیتی کاملاً یکسان در نظر گرفته شده است.
“ساعت‌های آبی” و “گاه‌شمارهای آبی” شاید دارای دو صفحه متفاوت باشند. “ساعت آبی” و “ساعت‌های آبی” نیز ممکن است دارای دو صفحه متمایز باشند و ممکن است در سال ۲۰۰۸ هرکدام دارای کارآمدی و تاثیر خود بوده باشند، اما در سال ۲۰۱۸ این‌گونه نیست.

3- کلمات کلیدی در اسامی مجموعه و زیر مجموعه از قدرت کمتری برخوردار بودند ، اما هنوز تاثیر برانگیز می‌باشند
اسامی دامین و ساب دامین در موتورهای جست‌وجو تاثیر دارند. از سال ۲۰۰۸ برای این موضوع بحث‌هایی شده است که آیا می‌توان دامینی غنی برای کلمه کلیدی ایجاد کرد.

4- از آن‌جا که لینک‌ها به نسبت سیگنال‌های صفحه دارای قدرت بالایی می‌باشند، نوشتن به منظور دریافت لینک به شدت مورد تحسین قرار می‌گیرد
در واقع این روند هنوز ادامه دارد، اما ما کمی بیشتر در مورد تکامل صحبت می‌کنیم.

نوشتن برای سئو در سال ۲۰۱۸
اکنون به یک دهه جلوتر، یعنی سال 2018 می‌رویم. امسال نوشتن برای سئو به چه معنا است؟ می‌توان معانی زیادی را نام برد.

1- حل مشکل درخواست جست‌وجو کنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است. نوشتنی که این کار را انجام ندهد، دارای رنک خوبی نیست (در درازمدت)
از آنجا کیفیت موتورهای جست‌وجو بهتر شده است، گوگل و “بینگ” نیز خصوصا در زمینه بهینه‌سازی و حل کارهای جست‌وجوکنندگان خوب عمل کرده‌اند و به افراد کمک می‌کنند تا کارهایشان را به اتمام برسانند، نوشتن مشکل جست‌وجوکنندگان را حل می‌کند و به شدت مورد تحسین قرار می‌گیرد. نوشته‌ای که از پس این کار بر نمی‌آید، حداقل برای مدت طولانی دارای رنک خوبی نخواهد بود. گاهی شما به نتایج برترین جست‌وجو رهنمون می‌شوید، اما هرگز نمی‌توانید جای کسی را بگیرید که می‌تواند مشکلات درخواست جست‌وجوکنندگان را به خوبی حل کند.

2- تطابق معنایی در سال ۲۰۱۸ به نسبت تطابق دقیق کلمه کلیدی از اهمیت بیشتری برخوردار است
امروزه هیچ سئوی معتبری به شما نمی‌گوید که برای ساعت آبی و ساعت‌های آبی و لوازم جانبی ساعت آبی و لوازم جانبی ساعت‌های آبی یا حتی گاه‌شمار‌های آبی و گاه‌شمار آبی صفحه‌ای ایجاد کنید. شاید حتی منظور شما ساعت‌های رومیزی نیز باشد. در این حالت واقعاً باید منظور جست‌وجوکننده را فهمید. اگر کلمات کلیدی دارای معنای مشابه باشند، می‌دانید چه می‌شود؟ ما پیش می‌رویم و یک صفحه ایجاد می‌کنیم که به درد منظور جست‌وجو کننده بخورد و تمام کلمات کلیدی و یا حداقل بیشتر این کلمات در راستای این معنی در آن صفحه نشان داده شوند.

3- تنها چند طرح کاملا برای انجام صحیح سئو اهمیت دارند
امروزه در نوشتن سئو تنها دو عامل قابل تعویض نیستند. آن دو عامل عبارتند از عنصر عنوان و محتوای درونی. نمی‌توان گفت که شما نمی‌توانید بدون استفاده از کلمه کلیدی در این دو جایگاه دارای رنک خوبی شوید، اما این امر کاملاً غیر قابل پیش بینی است. آن هم به دلیل موتور‌های جست‌و‌جو و همچنین جست‌وجو‌کنندگان. زمانی که شما کلمه‌های کلیدی را می‌بینید که در عنصر عنوان یک صفحه در نتایج جستجو ظاهر شده‌اند، بیشتر تمایل به کلیک کردن دارید تا نسبت به زمانی که آن کلمه کلیدی را در عنوان نمی‌بینید. بنابراین، وجود آن کلمه کلیدی در عنوان می‌تواند باعث شود که شما دارای رنک بهتری باشید، اما بهترین نویسندگان سئو ترکیبی از این دو را استفاده می‌کنند. ما در تخته سفید جمعه درباره نوشتن عنوان درباره این موضوع صحبت کرده‌ایم.

چند تگ دیگری هم هنوز در سال ۲۰۱۸ وجود دارند. آن‌ها عبارتند از:

تگ‌های عنوان(H1، H2)

فیلد url، بنابراین، اگر شما کاری کنید که url شما شامل کلمات و عباراتی باشد که مردم به دنبال آن می‌باشند، کاری سودمند کرده‌اید. این هم برای جست‌وجوکنندگانی خوب است که url را می‌بینند و فکر می‌کنند “بسیار خوب این به همان چیزی برمی‌گردد که من به دنبالش بودم” و هم برای افرادی که url را کپی و پیست می‌کنند و آن را با هم دیگر به اشتراک می‌گذارند، یا برای افرادی که با url لینک می‌زنند. بنابراین، متن اصلی در تمام url و کلمات کلیدی موجود در آن وجود خواهد داشت.

توصیف متا، این توصیف برای رنکینگ استفاده نمی‌شود، اما توسط جست‌وجوکنندگان خوانده می‌شود. زمانی که آن‌ها توصیف متایی را می‌بینند که شامل کلمات و عباراتی که آن‌ها درخواست کرده‌اند، می‌باشد، بیشتر تمایل دارند که فکر کنند این به نتیجه‌ای که می‌خواستند نزدیک است و بنابراین، احتمال دارد روی آن کلیک کنند. کلیک‌های بیشتر با در نظر گرفتن تعامل بیشتر به معنای این است که رنکینگ نیز بهتر خواهد شد.

ویژگی متن جایگزین تصویر، این مورد هم برای نتایج جست‌وجوهای منظم و هم برای تصاویر گوگل بسیار سودمند واقع می‌شود، چرا که همان‌گونه که از مشاهده تخته سفید جمعه می‌دانید، تصاویر گوگل ترافیک جست‌وجو زیادی را به خود اختصاص می‌دهند.

4- کلمات و عبارات و مفاهیمی را به کار ببرید که گوگل آن‌ها را کاملاً مرتبط با درخواست شناسایی کند
این کار موجب ترقی می‌شود. ما آزمایش‌هایی را دیده‌ایم که به این صورت انجام شدند که در آن گروه‌ها تنها یک بخش از محتوا را در نظر گرفته‌اند و آن را به کلمات کلیدی و عبارات گمشده‌ای اضافه کردند که دیگر صفحه‌ها با رنکینگ بالا در گوگل به آن کلمات و عبارات صحیح کاملاً مربوط می‌باشند.
برای مثال، من اغلب از مثال “همسایگان نیویورک” استفاده می‌کنم که کلماتی همانند “بروکلین”، “هارلم”، “منهتن” و “استیتن آیلند” افتاده‌اند، عجیب است، نه؟ و گوگل به صفحه‌ای که دارای این اسامی از دهکده‌ها باشد به نسبت صفحه‌ای که برای درخواست دارای این اسامی نباشد رنک بهتری می‌دهد. چرا که باید متن با درخواست مرتبط با “همسایگان نیویورک” همخوانی داشته باشد.
هدف اصلی من در اینجا به معنی تشخیص درست کلمات یا دیگر تاکتیک‌های خاص نیست. تشخیص درست کلمات روشی قدیمی است و فکر می‌کنم به اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ برگردد؛ نوعی روش نرم‌افزاری برای شناسایی کلماتی که از نظر معنایی به همدیگر مرتبطند. هیچ دلیلی ندارد که از این روش قدیمی استفاده کنید، چرا که ممکن است در دنیای سئو دارای تئوری و فرضیه‌های شوید که از نظر علمی غلط قلمداد می‌شوند و خیلی وقت است که احیا نشده‌اند. باید از کلمات و عباراتی استفاده کنید که گوگل آن را به کلمه کلیدی خاصی مرتبط کرده است. بهترین کار این است که از موضوعات مرتبط استفاده کنید. می‌توانید بعضی از این موضوعات را در نوار (Bar) “موز” بیابید. ما درباره موضوعات مرتبط نیز در تخته سفید جمعه صحبت کرده‌ایم. می‌توانید در آن جا به بررسی آن‌ها بپردازید.

5- تجربه کاربری در نوشتن و محتوا از همیشه دارای اهمیت بیشتری است و این به دلیل معیارهای تعامل است
اساساً گوگل قادر است مشاهده کند افرادی که روی نتیجه خاص کلیک می‌کنند، کمتر امکان دارد روی دکمه برگشت کلیک کنند و نتیجه‌ای متفاوت را انتخاب کنند و بیشتر احتمال دارد در آن صفحه و یا سایت بمانند، با محتوای آن تعامل برقرار کنند و مشکلات خود را حل کنند. این برای گوگل نشانه خوبی است و به این دسته‌ها رنک بیشتری می‌دهد.

فرآیندی خلاصه از نوشتن سئو برای سال ۲۰۱۸
بنابراین، تاریخچه و تکامل به چه معناست؟من فکر می‌کنم که ما می‌توانیم خلاصه‌ای از فرآیند نوشتن سئو برای سال ۲۰۱۸ ارائه دهیم. توصیه من این است اگر کار دیگری از دستتان بر نمی‌آید، این پنج مرحله را به هنگام نوشتن سئو انجام دهید. در این صورت، نسبت به باقی مانده رقبای خود موفقیت بیشتری به دست می‌آورید.

مرحله یک: تمام کلمات کلیدی را در یک صفحه که برای آن‌ها هدف گذاری کرده است، گردآوری کنید.

قسمتی از تخته

باید لیستی از این کلمات وجود داشته باشد. آن‌ها باید همه یک مفهوم را انتقال دهند. شما نیز باید تمام این کلمات کلیدی را لیست کنید.

مرحله دوم: شما باید آنچه که جست‌وجوکنندگان می‌خواهند در زمانی که آن‌ها به دنبال آن درخواست‌ها می‌باشند، لیست کنید

قسمتی از تخته

فرض کنید یک نفر برای ساعت‌های آبی جست‌وجو کرده است. او دقیقاً به دنبال چیست؟ اطلاعاتی درباره آن؛ آن‌ها می‌خواهند مدل‌های متفاوت را ببینند؛ بدانند چه کسی آن‌ها را ساخته است؛ می‌خواهند آن‌ها را بخرند؛ می‌خواهند ببینند هزینه آن‌ها چقدر است؛ می‌خواهند بدانند در کجا می‌توانند آن‌ها را آنلاین دریافت کنند؛ یا شاید تمام این موارد را می‌خواهند. این‌ها اهداف موجود در پشت این درخواست‌ها می‌باشند.

مرحله سوم: طرحی بصری ایجاد کنید

قسمتی از تخته

در اینجا عنوان و زیر عنوان ما آورده شده است. ما می‌خواهیم این مفهوم کلیدی را در بالا و در جعبه‌های ضمیمه قرار دهیم. جلوه بصری کار بعدی ما است. بنابراین، در این صورت تمام اهداف جست‌وجو کننده در پیچ با دیدن محتوا و یا نوشتن آن و یا غیره برآورده می‌شود.

مرحله چهار: اول بنویسید و سپس کلمات کلیدی، عبارات، جملات مهم و و عناوینی که می‌خواهید در صفحه باشند را اضافه کنید

قسمتی از تخته

این مرحله‌ای است که به شما در تقویت سئو کمک می‌کند و دیگر نیازی نیست که ابتدا کلمات کلیدی و عناوین را در ذهنتان بنویسید.

مرحله پنج: قلابی بسازید که مردم و انتشارات تاثیرگذار را در فضایی دور هم گرد آورد که امکان تقویت و لینک در آن وجود داشته باشد

قسمتی از تخته

به این دلیل، در سال ۲۰۱۸ لینک‌ها هنوز از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و بخش مهمی از سئو می‌باشند.
اگر از این مرحله تبعیت کنید و تاریخچه را نیز دنبال کنید، من فکر می‌کنم نسبت به بسیاری از افراد دانا در زمینه نوشتن سئو بهتر کارتان را پیش ببرید. ایده‌های خود را در بخش نظرات بیان کنید ما هفته بعد دوباره با نسخه دیگری از تخته سفید جمعه در خدمت شما خواهیم بود مراقب خودتان باشید.

https://moz.com/blog/write-for-seo-2018
این ترجمه اختصاصی برای لرنو وب است و هرگونه کپی و استفاده از متن این ترجمه بدون اجازه لرنو وب خلاف قوانین ایران بوده و پیگیری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

lernoweb